Fresh Fitness Food logo

Cum sa mananci sanatos?

Continut

Cum îți afectează fast foodul stilul de viata?

Ființele umane sunt remarcabile. În fiecare zi, oamenii îndeplinesc sarcini uimitoare, împlinesc obiective, înving temerile, depășesc granițele, fac descoperiri care îi schimbă viața sau pur și simplu trec peste zi fără a adormi la locul de muncă.

Această abilitate provine dintr-o combinație de forță mentală și fizică, dar are un numitor comun – dieta și bunăstarea ta! Gândește-te astfel, nu te poți concentra pe stomacul gol și cu siguranță nu vei avea rezultate optime dacă nu ai mâncat corespunzător.

Poate fi un clișeu, dar gândește-te la corpul tău ca la o mașină – nu te poți aștepta să ajungi de la A la Z cu un rezervor gol și cu siguranță nu vei ajunge nicăieri dacă ai pus combustibilul greșit în el.

Stomacul fericit = minte fericită – acestea combinate vă vor menține să aveți performanțe cât mai bune. Veți putea să vă împingeți în ultima parte, chiar și atunci când fiecare parte a corpului dvs. dorește să renunțe.

Cu toate acestea, ce se întâmplă atunci când poate alegerile noastre alimentare nu sunt adecvate pentru activitatea pe care o desfășurăm? Putem mânca fast-food gras în fiecare zi și să ne așteptăm totuși să fim în fruntea jocului nostru de fitness?

În primul rând, să luăm lucrurile înapoi la elemente de bază – de ce este nutriția atât de importantă când vine vorba de fitness?

   În timp ce unele diete extreme pot sugera altfel, cu toții avem nevoie de un echilibru de proteine, grăsimi, carbohidrați, fibre, vitamine și minerale în dietele noastre pentru a menține un organism sănătos. Nu trebuie să eliminați anumite categorii de alimente din dieta dvs., ci mai degrabă să selectați cele mai sănătoase opțiuni din fiecare categorie.

   Proteinele vă oferă energia necesară pentru a vă ridica și a merge – și a continua – în timp ce susțin starea de spirit și funcția cognitivă. Prea multă proteine poate fi dăunătoare persoanelor cu boli de rinichi, dar cele mai recente cercetări sugerează că mulți dintre noi au nevoie de mai multe proteine de înaltă calitate, mai ales pe măsură ce îmbătrânim. Asta nu înseamnă că trebuie să mănânci mai multe produse de origine animală – o varietate de surse de proteine pe bază de plante în fiecare zi vă pot asigura că corpul dumneavoastră primește toate proteinele esențiale de care are nevoie. 

    Grasimi. Nu toate grăsimile sunt la fel. În timp ce grăsimile rele vă pot distruge dieta și vă pot crește riscul de anumite boli, grăsimile bune vă protejează creierul și inima. De fapt, grăsimile sănătoase, cum ar fi omega-3, sunt vitale pentru sănătatea ta fizică și emoțională. Includerea mai multor grăsimi sănătoase în dieta ta poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit, la creșterea bunăstării și chiar la tăierea taliei. 

    Fibră. Consumul de alimente bogate în fibre alimentare (cereale, fructe, legume, nuci și fasole) vă poate ajuta să rămâneți regulat și să vă reduceți riscul de boli de inimă, accident vascular cerebral și diabet. De asemenea, vă poate îmbunătăți pielea și chiar vă poate ajuta să pierdeți în greutate. Află mai multe „

    Calciu. Pe lângă faptul că duce la osteoporoză, lipsa de calciu în dieta ta poate contribui și la anxietate, depresie și dificultăți de somn. Indiferent de vârsta sau sexul dvs., este vital să includeți alimente bogate în calciu în dieta dvs., să le limitați pe cele care epuizează calciul și să obțineți suficient magneziu și vitaminele D și K pentru a ajuta calciul să-și facă treaba. 

    Carbohidrații sunt una dintre principalele surse de energie ale corpului tău. Dar majoritatea ar trebui să provină din carbohidrați complecși, nerafinați (legume, cereale integrale, fructe), mai degrabă decât din zaharuri și carbohidrați rafinați. Reducerea consumului de pâine albă, produse de patiserie, amidon și zahăr poate preveni creșterile rapide ale zahărului din sânge, fluctuațiile de dispoziție și energie și acumularea de grăsime, în special în jurul taliei. 

Proteine

Proteinele sunt în primul rând componente funcționale și structurale din fiecare celulă a corpului, deoarece sunt necesare pentru creștere și reparare, precum și pentru menținerea sănătății optime.

Proteina este alcătuită din aminoacizi esențiali și neesențiali, care sunt elementele de bază ale mușchilor tăi. Aminoacizii esențiali sunt cei care nu pot fi sintetizați de organism și, prin urmare, trebuie obținuți din alimente. În lipsa acestora, ar fi imposibil să se construiască, să se repare sau să se mențină masa musculară.

Carbohidrati

Carbohidrații sunt principala sursă de energie a organismului, necesară pentru funcționarea creierului și a organelor, precum și pentru activitatea fizică. Ele joacă, de asemenea, un rol în structura și funcția celulelor, țesuturilor și organelor.

Excesul de glucoză este stocat în ficat și mușchi sub formă de glicogen și poate fi convertit rapid înapoi în glucoză, dacă este necesar. Atunci când nivelurile sunt extrem de scăzute în depozitele de mușchi, organismul este forțat să revină la utilizarea proteinelor pentru a produce glucoză, ceea ce poate duce la leziuni musculare și chiar la supraantrenament dacă este susținută pentru o perioadă de timp.

Grasimi

Grăsimile alimentare sunt necesare ca sursă de energie, pentru a furniza organismului acizi grași esențiali (grăsimile dietetice care sunt vitale pentru creșterea și funcțiile celulare, dar care nu pot fi sintetizate de organism), pentru a permite funcționarea optimă a nervilor și a creierului, pentru a ajuta la producția de hormoni și sunt esențiale pentru absorbția vitaminelor A, D, E și K.

Ce este mâncarea nedorită?

Deși definițiile junk food au variat de-a lungul anilor, definițiile disponibile includ:

Alimente bogate în calorii, dar sărace în conținut nutrițional (1).
Mâncare nesănătoasă, dar care este rapid și ușor de mâncat (2).

Prin urmare, pentru a rezuma, mâncarea nedorită este produse alimentare care sunt adesea foarte procesate, conținând adesea o mulțime de coloranți și arome artificiale. Acesta include adesea lucruri precum chipsurile, dulciurile și băuturile carbogazoase, zaharoase.

Aceste alimente sunt adesea bogate în calorii (bore în calorii/energie, în comparație cu volumul alimentelor), foarte gustoase și adesea nu foarte sățioase (umplutură) – prin urmare, adesea ușor de consumat în cantități mari.

Datorită ingredientelor (sau lipsei), din care sunt alcătuite, mâncarea nedorită are adesea un conținut scăzut de mulți nutrienți benefici, cum ar fi vitaminele, mineralele și fibrele – toate acestea joacă un rol important în sănătatea generală.

Care sunt consecințele consumului de mâncare „prea multă”?

În primul rând, „prea mult” va varia de la persoană la persoană și nu spunem în niciun caz că nu ar trebui să savurați un baton de ciocolată din când în când! După cum sa discutat în blogurile anterioare, totul este despre moderare și construirea unei abordări dietetice care funcționează pentru tine.

Consecințele consumului de cantități mari de junk food pot include:

Niveluri instabile de zahăr din sânge din cauza consumului unei cantități mari de alimente bogate în zahăr și fibre minime.

Corpurile noastre au rezultate optime atunci când nivelurile de zahăr din sânge sunt menținute relativ constante și, prin urmare, este important să înțelegem efectul pe care îl pot avea aceste tipuri de alimente.

Balonare și exces de sete due la un aport mare de sare. Aportul ridicat de sare poate duce la niveluri crescute de retenție de apă în timp.

Niveluri crescute de colesterol LDL („rău”) din cauza consumului de ingrediente care sunt bogate în grăsimi saturate și trans.

În cazuri mai extreme, deficiențe de micronutrienți, deoarece mâncarea nedorită este adesea lipsită de acești nutrienți.

Micronutrienții sunt necesari organismului doar în cantități mici și sunt formați din vitamine și minerale esențiale, de exemplu vitamina A, C și D, fier și zinc. Ele joacă un rol vital în funcționarea sistemelor corpului nostru, iar deficiențele pot duce la efecte dăunătoare asupra sănătății noastre.
Mâncarea nedorită vă afectează fitness-ul?

Poate face – da!

Un pachet de chipsuri ici și colo va fi puțin probabil să vă afecteze performanța sportivă, dar ar trebui evitată ca cea mai mare parte a dietei dvs. dacă doriți să rămâneți în jocul dvs. A.
Cum îți afectează mâncarea nedorită fitness-ul?

Consecințele menționate mai devreme pot, la rândul lor, să înceapă să vă afecteze nivelul de energie și viața generală de zi cu zi, ceea ce poate începe, fără îndoială, să vă afecteze nivelul de fitness.

Există o serie de alte moduri în care consumul excesiv de junk food vă poate afecta nivelul de fitness:

Poate avea efecte negative asupra stării tale de spirit – alegerile alimentare îți afectează starea de spirit, iar starea ta de spirit poate afecta, la rândul său, calitatea antrenamentului.

Vă poate afecta capacitatea de a vă recupera și de a vă adapta la stimulul dvs. de antrenament – prioritizarea alimentelor nedorite procesate față de sursele de bună calitate de proteine, carbohidrați și grăsimi vă poate împiedica nu numai performanța în timpul sesiunii, ci și procesul de recuperare.

De exemplu, acizii grași Omega-3 sunt un tip de grăsime polinesaturată, considerată a fi esențială pentru recuperarea efortului fizic, datorită proprietăților lor antiinflamatorii.

Poate duce la un risc crescut de îmbolnăvire și apoi la pauză de la antrenament – este necesară o nutriție adecvată pentru ca toate celulele să funcționeze optim, inclusiv sistemul imunitar (3).

A fi bolnav poate duce la efecte dăunătoare asupra antrenamentului, ducând în cele din urmă la perioade de concediu.

În concluzie, ca și în cazul multor aspecte ale nutriției optime, de multe ori se reduce la moderație. Includerea batonului ciudat de ciocolată sau a pachetului de dulciuri în dieta ta este foarte puțin probabil să aibă un impact asupra nivelului tău de antrenament și fitness.

Cu toate acestea, dacă alegerile dietetice necorespunzătoare duc la un consum excesiv sau la o dependență excesivă de alimente de tip junk food, în timp, acest lucru poate începe să aibă un impact negativ asupra capacităților tale sportive și s-ar putea să nu obții la maximum sesiunile tale!

Alimentația adecvată ar trebui să facă parte dintr-o abordare cu mai multe fațete pentru a susține performanța sportivă și nivelul general de fitness.

Dacă doriți să discutați despre obiectivele dvs. actuale de fitness și să discutați dacă alimentația dvs. ar putea fi adaptată pentru a o susține, vă rugăm să contactați 0733237732 pentru a vorbi cu Alin Grosu.

Fresh Fitness Food oferă planuri de masă personalizate, livrate direct la ușă, asigurându-vă nu numai că aveți nutrienții de care aveți nevoie pentru a vă gestiona nivelul de stres, ci și că aveți timpul petrecut de obicei la cumpărături, gătit și spălat, pentru a vă implica activitate de reducere a stresului. Pentru a discuta care plan de nutriție este potrivit pentru dvs., rezervați un apel cu echipa noastră de nutriție internă aici.

Comandă astăzi și începe să-ți depășești obiectivele cu o nutriție personalizată!

Hai sa ne cunoastem

Instagram

Facebook

plata stripe

Fresh Fitness Food 2020 – 2022.